ساختار سایت یکی از مهم ترین اصول بهینه سازی سایت برای سئو می باشد. ساختار بهینه سایت شامل به کار بردن صحیح کدهای html مي‌باشد چراکه خزنده های گوگل این کدها را میخوانند و به کاربر کمک میکند تا در سایت شما سردرگم نشود و راحت تر به خواسته خود برسد. در ادامه به برخی از این موارد می پردازیم:

آدرس های خود را دسته بندی کنید

یکی از عواملی که ارزش صفحات با نرخ تبدیل بالا و سودآور را نسبت به بقیه صفحات مشخص تر میکند بحث پوشه بندی پست ها و صفحات شماست. شما با این کار سطح این گونه صفحات نسبت به صفحات دیگر برای گوگل مشخص میکنید و این نکته را بیان میکنید که موضوع این صفحات حول چه محوری می چرخند.

دسته بندی صفحات

برای این منظور ابتدا یک شمای کلی از نحوه قرار گیری صفحات خود در دسته ها را در یک نگاه مشخص میکنید. برای این کار میتوانید از gloomap استفاده كنيد كه به شما اين امكان را ميدهد که شماتیک دسته بندی محتواهای خود را در یک نگاه کلی مشخص کنید.

gloomap

حال پس از مشخص کردن نمای کلی از دسته بندی ها برای صفحاتتان یک سری صفحات اصلی (parent) درست میکنید (همان صفحاتی که در نمای کلی به عنوان دسته اصلی صفحات مشخص کردید). سپس همه صفحات یا پست هایی که مدنظرتون هست را به عنوان زیر دسته صفحه parent انتخاب کنید.

دسته بندی صفحات و پست ها

دسته بندی پست ها

برای انجام این بخش ابتدا همانند بخش دسته بندی صفحات، تمام کتگوری ها را در gloomap مشخص میکنیم سپس دسته های اصلی را با پیجی که برای آن ساخته شده است یکی می کنیم. بعد از تطابق آدرس دسته های مورد نظر با صفحات اصلی، پست هایی که در gloomap مشخص کردیم را به دسته های مورد نظر اختصاص می دهیم. برای یکی کردن ادرس دسته بندی با پیج اصلی آن باید با استفاده از یک افزونه یا کدنویسی اقدام کنید تا بتوانید کلمه category را از ادرس دسته جذف کنید.

با اینکار شما نه تنها آدرس های خود را بهینه کردید بلکه به گوگل این پیغام را می دهید که محوریت موضوعات محتواهای شما چگونه است و هرکدام از آن ها چه ارزشی دارند زیرا در غیر این صورت با پخش بودن ادرس پست ها در روت اصلی سایت شما به گوگل این نکته را می گویید که ارزش تمامی صفحات (چه ان هایی که با ارزش و دارای نرخ تبدیل بالایی دارند چه آن هایی که ارزش اقتصادی برای شما ندارند) همه در یک سطح و ارزش قرار دارند.

ساختار آدرس ها

ساختار محتواهای خود را بهینه کنید

بهینه سازی ساختار شاید در کلام راحت و آسان باشد و در عمل کمی سخت به نظر برسد. این امر بدین معنا است که شما پیکر و اسکلت محتوای خود را طوری بسازید که علاوه بر راحت تر کردن مسیر کاربر به درک و فهم خزنده های گوگل نسبت به محتواهای خود کمک کنید و از این طریق امتیاز بگیرید.

برای انجام هرچه بهتر این امر اگر کمی از زبان برنامه نویسی html بدانید بهتر خواهد بود و جلو خواهید افتاد.

از جزایر محتوایی استفاده کنید

یکی از راهکار های بالابردن هرچه بهتر عملکرد پست ها در جذب بیشتر میزان بازدید و کلیک استفاده  از جزایر محتوایی با پیکربندی درست می باشد. بدین صورت که شما بعد از مشخص کردن موضوع اصلی محتوا، موضوعات حاشیه ای آن را نیز تعیین می کنیم.

برای نوشتن جزایر محتوایی مناسب ابتدا پس از نوشتن هدینگ 1 به توضیح موضوع اصلی می پردازیم سپس با به کار بردن هر هدینگ 2 ما به تشکیل یک جزیره محتوایی اقدام میکنیم که بعد از توضیح دادن به موضو حاشیه ای یک پل به موضوع اصلی میزنیم.

بهتر است برای نوشتن یک محتوا خوب با ساختار بهینه به نکات زیر توجه کنیم

  • با توجه به ارزشی که کوئری های ما دارند هدینگ ها را به ترتیب از 2 تا 6 داخل متن استفاده کنیم
  • از شمارنده خود ویرایشگر به جای دستی استفاده کنیم
  • از bullet point استفاده شود
  • از فرمت های ایتالیک برای اصلاحات خارجی و بولد برای کلمات مهم و خاص استفاده شود

بهینه سازی محتوا

تولید محتوای اصولی یکی از فاکتور های مهم الگوریتم رنک برین گوگل محسوب می شود که در جلب رضایت کاربر تاکیید دارد. لذا با رعایت اصول نگارشی و تکنیکالی به منظور بهینه سازی ساختار محتوا و ادرس ها، برای کسب رتبه و امتیاز بالا به سایت خود کمک کنید.

نظرات

avatar