فروشندگان موفق متفاوت از عموم فروشندگان فکر می کنند و عمل می کنند. چه چیزی آن ها را متمایز می کند؟ آن ها ویژگی هایی را که تضمین کننده موفقیت در فروش است، کشف کرده اند و بی وقفه برای پرورش این ویژگی ها در خود تلاش می کنند. ویژگی های یک فروشنده خوب هیچ چیز خاص یا جادویی نیست. آن ها ویژگی های ساده ای هستند که حتی ممکن است واضح به نظر برسند اما واضح بودن به این معنی نیست که همه فروشندگان آن ها را دارند. بگذارید نگاهی به برخی از ویژگی ها بیندازیم:

  • اشتیاق:

پرشور بودن به شغل خود به معنایی فراتر از تلاش برای رسیدن به یک مقدار محدود است. فروشندگانی که واقعا پرشور هستند برای دستیابی به اهداف بزرگتر مانند برتری شخصی و ایجاد روابط طولانی مدت تلاش می کنند. اشتیاق در مورد چیزهای مناسب مزایای بلندمدتی خواهد داشت که به طور مداوم در تمام طول حرفه فروشندگی نمایان خواهد شد. فروشندگان برتر مشتاق رشد حرفه خود هستند و مطمئن می شوند که همیشه بهترین بازی خود را به همراه دارند. با این حال، آن ها در درجه اول بر روی تاثیرگذاری بر زندگی افراد متمرکز هستند و هر روز برای رسیدن به این هدف تلاش می کنند.

  • خلاقیت

خلاقیت در فروش اهمیت زیادی دارد. ممکن است این طور فکر نکنید، زیرا خلاقیت اغلب با نویسندگان و هنرمندان مرتبط است، اما این حقیقت ندارد. بهترین فروشندگان متفاوت نگاه می کنند. تفکر خلاق و مهارت های تحلیلی آن ها را قادر می سازد راه حل هایی را ارائه دهند که دیگران آن ها را نمی بینند. آن ها مدبر هستند و از هر آنچه که دارند بهترین استفاده را می کنند. یک فروشنده خلاق می‌تواند راه‌های جدید و بدیع را برای کمک به مشتریان خود ارائه دهد.

  • همدلی

همدلی پیش نیاز خدمات عالی به مشتریان است. فروشندگان همدل با دقت به آنچه بر افراد تاثیر می گذارد گوش می دهند و سپس به آن ها اجازه می دهند تا افکار و نگرانی های خود را بیان کنند. بهترین فروشندگان خود را به جای دیگران، بدون قضاوت یا انگیزه پنهان  قرار می دهند تا واقعاً طرف مقابل را درک کنند. این به آن ها می گوید که چگونه به بهترین نحو به مشتریان خود کمک کنند. فروشندگان موفق موفقیت مشتری خود را همیشه در ذهن نگه داشته، به مشتریان و همکاران خود اهمیت می دهند و پاداش هایی را که اعتماد به همراه خواهد داشت، را درو می کنند.

  • خوش بینی:

شما در فروش “نه” های زیادی خواهید شنید. متأسفانه هیچ راهی برای دور زدن این موضوع وجود ندارد. شنیدن پاسخ های منفی به طور منظم می تواند بسیار ناامید کننده باشد. اما برای فروشندگان موفق، “نه” به معنای پایان نیست. “نه” همیشه به معنای نه برای همیشه نیست، فقط به این معنی است که در حال حاضر نیست. فروشندگان موفق با نگرش مثبت با شکست مواجه می شوند، از آن ها یاد می گیرند و همیشه به دنبال فرصت هستند. آن ها از سخت ترین شرایط قوی تر از قبل بیرون می آیند.

  • پاسخگویی

فروشندگان موفق چه برای موفقیت یا شکست اعتبار قائل می شوند و مسئولیت اعمال خود را می پذیرند. بهترین فروشندگان احاطه کامل بر کار خود دارند و آن را با عزت و احترام انجام می دهند. فروشندگان بسیار مؤثر می دانند که چگونه مسئولیت کامل اقدامات خود را بر عهده بگیرند و افراد دیگر یا تاثیرات خارجی را که می تواند بر نتایج تأثیر بگذارد سرزنش نمی کنند. اگر مشکلی پیش بیاید، آن را به عهده می گیرند تا علت آن را پیدا کنند و آن را برطرف کنند. اگر چیزی عالی پیش برود، دلیل آن را می یابند و آن را پرورش می دهند. فروشندگان موفق هزینه را پشت سر نمی گذارند.

  • آمادگی کامل

تحت تاثیر قرار دادن مشتریان و متقاعد کردن آن ها برای خرج کردن پول به هیچ وجه فی البداهه نیست. بستن یک معامله مستلزم تحقیق، اعتماد به نفس و اجرای بی عیب و نقص یک برنامه است.. فروشندگان بسیار موفق از هر منبعی که در اختیار دارند برای تحقیق و آماده شدن برای هر تماس، جلسه و معامله استفاده می کنند. آن ها همه چیز را در مورد محصول خود می دانند، هر اعتراض احتمالی را پیش بینی می کنند و دقیقاً می دانند که قرار است قبل از اینکه وارد اتاق جلسه شوند، چه چیزی را مطرح کنند. آن ها در مورد محصولات و خدمات بدون ارائه چیزی ارزشمند در گفتگوهای قابل فهم و بدون اصطلاحات، به طور مداوم ادامه نمی دهند.

  • فن آوری

فناوری یکی از جنبه های مهم فروش است و هر سال نقش بزرگ تری پیدا می کند. CRM ها، ابزارهای اتوماسیون، هوش مصنوعی و هر نوآوری دیگری، چه در گذشته و چه در آینده، شیوه فروش روزانه را تغییر داده است. در دنیای فروش امروز، اگر در لبه‌های برتر نباشید، عقب هستید. فروشندگان برنده از آخرین روندهای بازار، محصولات و فناوری به روز می شوند. آن ها از هر نوع ابزار فروش موجود برای کارآمدی و موفقیت بیشتر استفاده می کنند. موفق ترین فروشندگان برای ابزارهای خود زمان می گذارند و از بقیه فروشندگان جلوتر هستند.

  • حضور فعال

فروشندگان موفق هر روز در شرکت خود فعال هستند و حضور دارند. باید دوست داشته باشید که بخشی از سازمانی باشید که نماینده آن هستید. فروشندگان برتر شغل خود و افرادی که با آن ها کار می کنند را دوست دارند. آن ها به محصول خود اعتقاد دارند، به این معنی که می توانند با اطمینان کامل بفروشند. آن ها فعال هستند و به سازمان خود متصل هستند. آن ها در ارزیابی ها، نظرسنجی ها و برنامه های آموزشی شرکت می کنند. آن ها از هر منبعی که شرکتشان ارائه می کند استفاده می کنند. اگر این کار را انجام دهید، سازمان شما نیز روی شما سرمایه گذاری خواهد کرد. وقتی یک شرکت تشخیص دهد که یک سوپراستار دارد، خطر از دست دادن شما را نخواهد داشت.

  • هدف گرا

توانایی تعیین و پایبندی به اهداف شخصی و حرفه ای یکی از ویژگی های مشترک موفق ترین فروشندگان است. آن ها فقط یک هدف یا جهت مبهم ندارند. آن ها دقیقا می دانند که چه چیزی را می خواهند و تا چه زمانی انجام دهند، و همه چیز را در اطراف این اهداف برنامه ریزی خواهند کرد. بهترین فروشندگان نیز اهداف بلند پروازانه ای را تعیین می کنند، بلند پروازانه اما قابل دستیابی. فروشندگان موفق اهداف بلند مدتی را تعیین می کنند که به آن ها کمک می کند به عنوان فردی و حرفه ای رشد کنند. رسیدن به این اهداف نیازمند صبر، برنامه ریزی و چشم انداز بلندمدت است. اگر نمی دانید کجا می روید، چگونه می خواهید به آنجا برسید؟

  • رابطه محور

روابط در فروش بسیار مهم است. بهترین فروشندگان اهمیت ایجاد اعتماد و اطمینان از رضایت از هر معامله را می دانند. آن‌ها همچنین می‌دانند که این چیزها ممکن است زمان ببرد، به همین دلیل است که به‌طور منظم با مشتریان بالقوه و مشتریان در طول زمان ارتباط برقرار می‌کنند، نه تنها زمانی که می‌خواهند یک معامله را ببندند. نکته کلیدی در اینجا اعتبار معامله است و این رابطه باید معتبر باشد. برد و باختی وجود خواهد داشت، اما موفق ترین فروشندگان هرگز با مشتریان خداحافظی نمی کنند. آن ها به کمک و حمایت از کسانی که قبلاً به آنها فروخته اند، ادامه می دهند و با افرادی که در گذشته نه گفته اند، تماس می گیرند. موثرترین فروشندگان می دانند که روابط چیزی است که باعث فروش می شود و آن ها شخصا با ایجاد این روابط بلندمدت هدایت می شوند.

  • رقابت

کسانی موفق می شوند که رقابت می کنند. رقابت به معنای تمایل به موفقیت بیشتر از دیگران است و این یکی از انگیزه های رایج در بین فروشندگان با عملکرد خوب است. آن ها فقط نمی خواهند در کاری که انجام می دهند بهتر شوند، بلکه می خواهند بهترین باشند. وقتی فروشنده تشنه ای هستید که به دنبال عملکرد بهتر از سایر افراد در صنعت هستید، ناگفته نماند که تعداد شما تا حد زیادی چشمگیر خواهد بود.

  • جاه طلبی

کسی که تشنه رشد است به انگیزه نیاز ندارد. او فقط به یک فرصت نیاز دارد. گرسنگی مساوی جاه طلبی است. زمانی که جاه طلب باشید، از هر فرصت فروش که در اختیار دارید استفاده خواهید کرد. فروشندگان موفق با تعداد فروش هایی که می توانند در یک روز، هفته، ماه یا سال به دست آورند، سنجیده می شوند. همه فروشندگانی که عملکرد خوبی دارند تشنه فروش بیشتر و بیشتر هستند. جاه طلبی یک رفتار فروش است که لوکوموتیو فروش شما را به شهرک فروش بالاتر سوق می دهد.

  • هنر داشتن چند وظیفه

گاهی مردم دیدگاه منفی نسبت به چند وظیفگی دارند. چند وظیفه ای با کارهای نامرغوب و به هم ریختن کارها مرتبط است اما، فروشندگان موفق به هنر چند وظیفه ای تسلط دارند. آن ها می توانند بین دریافت مشتریان بیشتر و بستن معاملات امیدوارکننده تلاش کنند. این بدان معنی است که آن ها دائما بین پاسخ دادن به ایمیل ها، برقراری تماس های تلفنی و پیگیری مشتریان بالقوه فعالیت می کنند. فروشندگان موفق از هر دقیقه در تلاش برای ایجاد یک فروش استفاده می کنند.

  • کنجکاوی

یکی دیگر از ویژگی های مهم یک فروشنده خوب کنجکاوی است. کنجکاوی میل به یادگیری است. کنجکاوی در مورد محصولات و مشتریان شروع کار است. فروشندگان موفق همچنین در مورد رقابت خود، آخرین روندهای بازار، آنچه در صنعت اتفاق می افتد و آخرین ترجیحات مشتریان خود کنجکاو هستند. این به نوبه خود آن ها را وادار می کند تا در کاری که انجام می دهند بهترین باشند. با این حال، نیاز به زمان، فداکاری، تحقیقات بازار و فرآیندهای فروش زیادی وجود دارد.

  • شنونده خوب

گوش دادن خوب شامل توجه دقیق به آنچه مشتریان نیاز دارند است. این همان چیزی است که به آن گوش دادن چشم انداز می گویند. گوش دادن پیچیده‌ترین مهارت فروش است، زیرا مستلزم آن است که کاملاً متمرکز باشید و به خوبی درک کنید که واقعاً چه اتفاقی می‌افتد. برخی از فروشندگان به دلیل موانع ارتباطی با مصرف کننده موفق به بستن یک فروش نمی شوند. آن ها نمی توانند به ذهن مشتریان خود وارد شوند و آن ها را از درون درک کنند. تنها راه برای درک مشتری و دانستن خواسته های او گوش دادن به صحبت های مشتریان بالقوه است. مهارت های خوب گوش دادن نیز ضروری است، به ویژه هنگامی که مشاوره فروش را از متخصصان دریافت می کنید که چگونه فروشنده بهتری باشید. فروشندگان موفق گوش دادن خوب و نقشی که در فروش خوب ایفا می کند را می شناسند.

guest
۰ نظرات
Inline Feedbacks
View all comments