اصطلاحات و کلمات مربوط به فروش و مارکتینگ

  • استراتژی فروش (Sale strategy)
  • استراتژی بازاریابی (marketing strategy)
  • اندازه بازار (Market size)
    حداکثر تعداد کل مشتریان یا کل فروش که کسب و کار شما می‌تواند به خود ببیند، اشاره دارد که اغلب در طول یک سال اندازه‌گیری می‌شود.
  • سهم بازار (market share)
    سهم بازار درصدی از کل فروش یا کل محصولی است که یک کسب و کار در یک بازار مشخص دارد.
  • افزایش فروش (Boost your sales)
  • بازار بلقوه (potential market)
  • قیف جذب مشتری (customer acquisition funnel)
  • آگاهی از برند (Brand Awarenes)
  • وفاداری (Loyalty)
  • سفر مشتری (customer journey)
  • سفر یوزر (user journey)
  • حجم معاملات (Turnover)
  • اضطراب ارائه (Presentation Anxiety)

اصطلاحات و کلمات کلی کسب و کار

  • نگاه کلان و جامع به موضوعی (bird’s-eye view)
  • کسی که برای شغلی کاملا مناسب است (Fit the Man to the Job)
  • حداقل محصول قابل ارائه (MVP) Minimum Viable Product))
  • بهره‌وری (productivity)
  • راه اندازی خط تولید جدید (launching a new product line)
  • هوش مصنوعی (Artificial Intelligence (AI))
  • واقعیت افزوده (Augmented Reality (AR))
  • منتورشیپ (Mentorship)
    نوعی مربی یا کوچی
  • منتوریگ آنلاین (Ementoring)
    مربی و منتوری به روش آنلاین
  • جذب، اکتساب (Acquisition)
    در گوگل آنالیتیک: میزان جذب کاربران از کانال‌های مختلف
  • عبور از محدوده‌ی زمانی تعریف شده (Over-time)
  • عبور از مرزهای بودجه‌ی تعیین شده (Over-budget)
  • تنوع (Diversity)
  • شایستگی (Competency)
  • تولید انبوه (Mass Production) و سفارشی‌سازی انبوه (Mass Customization)
  • تولید انبوه (Mass Production) و سفارشی‌سازی انبوه (Mass Customization)
  • حجم تولید (Production Volume) و میزان سفارشی سازی (Customization)
  • جنگ قیمت (price war)
  • نقشه ذهنی (Mind Map) و نقشه مفهومی (Concept Map)
  • خلق ارزش (Value Creation)
  • معتاد به کار (Workaholics)
  • با پول شخصی خود بیزینس را جلو بردن (Self-financing or bootstrapping)

اصطلاحات استارتاپی

  • شتاب‌دهنده (Accelerator)
    شتاب‌دهنده، از ابتدای کار یک استارتاپ یا مراحل پیشرفته‌تر مانند MVP حداقل محصول قابل ارائه می‌باشد یا حتی نسخه دموی محصول، آن را تحت پوشش خود درمی‌آورند و برای این کار از میان شرکت‌کنندگان، پس از مدتی کوتاه مورد ایده‌ای برگزیده و به عنوان استارتاپ انتخاب می‌کند.

اصطلاحات اینترنت و فضای آنلاین

  • جستجوی ارگانیک (Organic Search)
    بازدیدکنندگانی که از طریق جستجو در گوگل یا موتورهای جستجوی دیگر وارد سایت می‌شوند.
  • جستجوی خریداری شده (Paid Search)
    بازدیدکنندگانی که از طریق گوگل ادورز یا تبلیغات موتورهای جستجوی دیگر وارد سایت می‌شوند.
  • مستقیم (Direct)
    بازدیدکنندگانی که بدون لینک سایت‌های دیگر به سایت شما می‌آیند. مثلا آدرس سایت شما رو در نوار آدرس تایپ می‌کنند و مستقیم وارد سایت می‌شوند.
  • سایت‌های ارجاعی (Referral)
    بازدیدکنندگانی که از طریق یک لینک در سایت‌های دیگر وارد سایت شما می‌شوند.
  • درخواست وب‌سایت (Queries)
    کوئری جستجو عبارت است از آن‌چه کاربران در موتورهای جستجو برای یافتن اطلاعات وارد می‌کنند.
  • محتوای تعاملی، مارکتینگ تعاملی و … (interactive, interactive content, interactive marketing etc)